Аэробҳо

фоиданок

Маънои калимаи “аэроб” ин “бо оксиген” мебошад. Машғулиятҳои аэробикӣ қувваи шуморо зиёд мекунанд,тоқатовариро беҳтар мекунанд ва аз бемориҳои зиёд пешгирӣ мекунанд.

Дар вақти машғулиятҳои аэробикӣ,аз сабаби зиёд истифода бурдани  оксиген узвҳои дилураг ба сарбории ҷисмонии бадан эътино мекунанд, ки ин барои кори мушакҳо лозим аст. Машғулиятҳои мавзун ба қисмҳои калони мушакҳо равона карда шуданд, то ки ниёзи ҷисми мо ба окиген зиёд шавад.

Таъсирнокӣ ба бадан

Аэроба ба бадани мо таъсири мусбат мерасонад:бофтаҳои равғанӣ майдатар мешаванд, вазн хуб мешавад, фишордиҳии артерявӣ устувор мешавад, дараҷаи холестерин дар хун кам мешавад. Мо ҷавонтар ва ҳиссиёти мо беҳтар мешавад.Намудҳои машғулиятҳоДар байни машғулиятҳои аэробикӣ мо метавонем дохил кунем, ба мисоли лӯкос задда давидан, рақс кардан, оббозӣ, велосипедронӣ ва ғайра. Ҳам занҳо ва ҳам мардҳо аз ҳамин намуди машғулиятҳо фойда мегиранд.aerobic

Афзалиятҳои мунтазами омӯзиш

Омӯзишҳои мунтазам (ба мисоли 30 дақиқа дар як рӯз)  афзалиятҳои зиёди машғулиятҳоро ба шумо медиҳад:

  • Сироятнопазирии ҷисмро зиёд мекунад
  • Рӯҳия шуморо баланд мекунад, руҳафтодагӣ  ва ҳаросро пешгирӣ мекунад
  • Ба беҳтаркунии хоб мусоидат мекунад
  • Барои кам кардани фарбеҳии ҷисм ёрдам мекунад ва вазни шуморо назорат мекунад

aerobic2

Машғулиятҳо

Дар оғоз хуб аст, ки  3 маротиба дар як ҳафта ва баъдтар вақт ва шиддатнокии машғулиятҳоро зиёд кардан зарур аст.

Машғулиятҳои аэробикӣ ҳамчун қойда аз се қисм иборат ҳастанд:

  • Ёзондан.
    Ҷисм бояд барои бисёр ҷиддӣ омода бошад;барои ҳамин дар хотир доштани ёзондан ин хуб аст, вақте ки суръати дил мухтасар мешавад ва ҳарорати мушакҳо зиёд мешавад. Хатари ками ҷароҳат мавҷуд аст. Вақт: 5-10 дақиқа
  • Фаъолиятҳои аэробии варзишӣ (кардио).
    Ин барои афзудани таъсирнокии рагдор ва нафаскашӣ ва сӯхтани чарми бофта. Аз ҳама бонатиҷа ин муътадилӣ, аммо шиддатнокии таҳсилоти даромуддат оиди тоқатоварӣ, оне ки метавонад дигаргунии оксигенро дар ҷисм ба вуҷуд меорад. Вақт тақрибан 25-45 дақиқа.
  • Машғулиятҳо барои мустаҳкам кардани мушакҳои махсус.
    Ин машқҳо ба мушакҳои махсус ё ба вазн равона карда шудаанд. Вақт: 5-10 дақиқа.

Ором нишастан ҳам хеле муҳим аст. Ин яке аз тамринҳое аст, ки пас аз анҷоми кор бояд иҷро шавад. Мақсад ин фуру нишондани тапиши баланди қалб ва ба ҳолати табии овардани нафаскашӣ ва ҳамин тавр пешгирии заифшавӣ мебошад. Чанде аз ин машқҳоро барои ором гирифтан иҷро кунед:

  • ором, ҷаҳиши сабук, қадам задан, шиноварии оромбахш
  • кашиши мулоим
  • нафаскашии ҷуқур
, ,