Парҳези даҳрӯза

фоиданок

Дар муддати кӯтоҳе худро хуб эҳсос хоҳед кард ва либосҳоятон шинам хоҳанд шуд. Болои ин солиму тандуруст хоҳед буд. Дар муддати даҳ рӯз ва бе қурбониву таъсири ғайривоқеӣ амалӣ хоҳад шуд.

Ҳамарӯза нӯшидани 1,5 литр об

Ҳамеша бо худ як шиша оби маъдани гиред. Пеш аз ғизо хӯрдан об нӯшед, ҳатто агар ташна ҳам набошед. Агар таъми об писандатон наояд, метавонед каме асал ё фишурдаи лиму омехта кунед. Ҳамчунин бар ивази об метавонед шарбати на он қадар ширини меваҳоро низ бинӯшед.

Пеш аз ғизои нисфирӯзӣ мева истеъмол намоед

Дар қисми аввали рӯз, ки ҳаракати бештарро талаб мекунад, истеъмоли меваҳои хурдҳаҷм муфид аст.

Гарчанде фоизи шакар дар таркиби меваҳо нисбати сабзавот бештар аст, вале ба далели серҳаракатӣ бадан шакарро ҳазм мекунад. Себ, ситрусӣ, қулфинайро барои истеъмоли қисмати аввали рӯз интихоб кунед, аз банан ва ангур парҳез намоед.

Шӯрбо аз сабзавот

Хӯроки нисфирӯзиро аз истеъмоли як коса шӯрбо оғоз кунед. Шӯрборо аз сабзавот омода намуда, ба он кабудӣ (ҷаъфарӣ ё шибит) омехта кунед. Дар ин шӯрбо намак ва ё иловагиҳои “Вегета”-ро истифода накунед. Зеро дар таркиби намак натрий мавҷуд аст, ки обро дар бадан ба муддати тӯлонӣ нигоҳ медорад ва монеи хароб шудан мегардад. Ҳамчунин метавонед шӯрборо аз макарон, орди ҷав ва картошка омода намоед.

Бартарӣ

  • Камшавии вазн бе таъсири йо-йо. Дар рӯзи аввали парҳез тарзи омода кардани руйхати ғизоҳои мутобиқро ёд мегиред. Вақте, ки парҳез ба охир мерасад, шумо аллакай медонед, ки барои кам шудани вазн чиро бояд истеъмол кард.
  • Нерӯманд кардани бадан. Ғизое, ки шумо истеъмол менамоед ҷисмро бо моддаҳои серғизо таъмин мекунад, дар таркибашон бофтаҳо ва антиоксидантҳо доранд. Зеро парҳез нерӯи лозимаро фароҳам меорад ва шуморо ба қувват мекунад.
  • Сохтакории мубодилаи моддаҳо. Шумо ғизои маъмулиро истеъмол мекунед, аммо сарфи назар аз ин миқдори ғизоро кам ва миқдори обро бештар хоҳед нӯшид. Ҳамаи ин фаъолияти ҷисми шуморо зиёд гардонида, сарфи калорияҳоро низ бештар мекунад.

Тартиби парҳез кардан:

  • Қоидаи асосии парҳез он аст, ки ғизоро дар зарфи хурдҳаҷм бояд гирифт, зарфе ки диаметраш на бештар аз 17-18 сантиметр бошад. Ҳушдор! Зарфи хурд гирифтану дар он ғизои зиёд бор кардан дуруст нест, миқдори ғизо ҳам бояд кам бошад.
  • Мунтазам истеъмол намоед. Дар як рӯз панҷ маротиба тановул кардан (гарчанде гурусна ҳам набошед). Ин навъи парҳез имкон медиҳад, ки миқдори глюкоза дар хун дар як сатҳ нигаҳ дошта шавад ва аз ҳамлаи гуруснагӣ пешгирӣ кунад.
  • Ғизои худатонро таҳия кунед. Нисфи ғизо бояд аз чунин сабзавот иборат бошад: хӯришҳо, помидор, бодиринг, шалғам, қаламфур, сикории брокколи ва гулкарам (дар шакли хом ва ё дар об пӯташуда), 30% дигари ғизо бояд аз маҳсулоте тартиб дода шавад, ки аз карбогидратҳо бой ҳастанд: нони ҷавӣ, биринҷ, макарони ҷавин ва картошка, 20% дигари ғизо бояд аз сафедаҳо омода шавад: маҳсулоти ширии камравған, гӯшт, тухм ва моҳӣ.
  • Ғизое ки дар як рӯз танҳо 2 бор бояд истеъмол кард: пӯхтаниҳо ва чой.

Нусхаи рӯйхати ғизо: 

Наҳорӣ: 
2 бурида нони ҷавин, хӯриш аз сабзавот
Хуроки пеш аз нисфирӯзи:
шӯрбо аз броколи, 2-то картошка, 150г моҳии дар фалгаи алюменӣ тайёр шуда, 2 қошуқ карами туруш, хуриш тайёр шуда

Хуроки нисфирӯзи:
як бурида нон бо творог, 2 барги салат, помидор, нимто қаламфур

, , , , ,